Toegift

13 augustus 2022 - Elburg, Nederland

Aangezien we natuurlijk velen van jullie hebben geïnspireerd om ook een vakantie over de grote plas te boeken bij deze onze 10 tips voor een tof verblijf in Canada en Amerika:

1.      Denk aan je creditcard! Niets zo vervelend als dat je daar nergens geld vandaan kunt halenl. Alles is hartstikke duur daar, vandaar het motto ‘We zijn er nu dus we gaan het ook maar gewoon doen’ waar je daar een beetje naar leeft, dus wel zo fijn dat je niet elke avond aan de afwas staat om het te bekostigen.

2.      Denk niet dat jouw maag bestand is tegen elke dag een vette hap als je hier groot fan bent van de Mac of de KFC; iedereen heeft groente, vitamine en af en toe eten dat met liefde wordt gemaakt nodig.

3.      Ga de Niagara watervallen vanaf de Canadese kant bekijken. Vanaf die kant heb je veel meer excursies die je kunt doen en dingen die je kunt bekijken. Zo kun je bijvoorbeeld met de kabelbaan (niet echt langs de waterval, maar je hebt vast voor 2 tiende van een seconde wel mooi uitzicht op al het naar beneden stortende water) en kun je ook vlakbij de watervallen kijken. Mocht je trouwens de rainbow brug op gaan: niet te ver! Want dan sta je al aan de andere kant van de grens en zie dan nog maar eens terug te komen 😉.

4.      Ga Kajakken bij de 1846 eilanden (zoek even op 1000 islands als je dit wil gaan doen; iets met marketing enzo). Misschien wel fijn om alvast even in Nederland daarvoor de armspiertjes wat te trainen 😉.

5.      Regel een auto als je niet in de stad zit of wilt blijven (zie tip 1 ‘JE BENT ER MAAR 1x!’, aldus mijn moeders). Op die manier kun je veel meer van de omgeving zien en ben je niet van allerlei andere vervoersmiddelen afhankelijk en kun je iets meer je eigen tijden bepalen (lees: uitslapen of tot lekker laat uiteten).

6.      Denk aan je wereldstekker! Amerikanen zijn nogal ijdel en vinden zichzelf het belangrijkste land van de hele wereld, dus vergeet het maar dat ze die in het hotel hier voor je hebben of dat ze überhaupt na hebben gedacht over mensen met een andere stekker dan dat zij gewend zijn 😉

7.      Ga met de locals in gesprek! Op die manier krijg je veel meer mee van de cultuur waar je tijdens je vakantie even deel van uit mag maken en zie je ook veel leukere dingen dan je zelf had kunnen verzinnen met je reisboekje in de hand (o.a. de highline, Wicked en heel wat restaurantjes zijn ons aangeraden door locals; dat bleken geen verkeerde keuzes 😉).

8.      Wees in New York niet bang om de toerist uit te hangen, ze zijn daar wel wat gewend 😉. Een dagje Japanse stijl naar Washington is echt hartstikke leuk ookal wordt je dan een beetje geleefd en alle high lights in NY wil je toch graag zien, dus dan kun je je net zo goed overgeven aan het toerismegeweld want ze hebben alles echt ontzettend goed geregeld hier (denk aan de citypass bijvoorbeeld; echt fantastisch! Al wil je echt geen gebruik maken van de overtocht naar het Vrijheidsbeeld en gewoon met de gratis ferry er langs varen; geloof me 😉).

9.      Schrijf een reisblog. Wel zo leuk voor ons om ook al jullie reisavonturen mee te kunnen beleven 😉.

10.   En lekker cliché, maar zo waar: GENIET ERVAN!

Luistertip bij dit lijstje: Airplanes – B.o.B. en Hayley Williams (Paramore)